10. desember 2010

Fem nye kategorier - DOKUMENTASJON

Bilde 1:


Dette er et bilde på dokumentasjon. Jeg baker nesten hver uke, og brukte dokumentasjonskategorien som god grunn til å bake denne gang også. Jeg hadde en idé om at jeg ville at muffinsene i forgrunnen skulle være skarpe og resten blurry, slik som bilde nr 2. på blenderkategorien. Det fikk jeg ikke til. Jeg hadde store problemer med speilreflekskameraet og fikk det ikke til å gjøre slik jeg ville ! Selv om lukkertiden var kort, tok den bilder svært sent for det om noen ganger for eksempel. Jeg klarte ikke å fokusere slik jeg ville heller, og bildene ble veldig mørke. Artig.

Jeg har redigert bildet ved bruk av Burn Tool for å fjerne det ekle lyset fra lysstoffrørene og blitzen, som jeg med vilje hadde på slik at bildet ikke ble så mørkt som det ble pga speilreflekskameraet. Jeg har også brukt verktøyet for å skape interessante skygger, som egentlig ikke var så mørke pga lysstoffrørene rett over.

Ved dette bildet har jeg lært at uten et godt verktøy å ta bilder med, er det ikke gøy. Originalfoto:


1 kommentar:

  1. Du å di der muffinsene dine!!!! HAHAHaha kver gang eg komme hjem så sitte du å gomle på muffins :)

    SvarSlett