2. desember 2010

Arnulf Rainer.

På tirsdag (30.11.10) var fotogjengen på kunstutstilling i Stavanger kunstmuseum ved Mosvatnet. Vi skulle se på en utstilling av bilder laget av Arnulf Rainer. Disse bildene kan diskuteres, men for meg falt det ikke i smak. Etter noen få minutter i samme rom som disse bildene, følte jeg meg uvel, kvalm og svimmel.

Bilde

Bilde

Bilde

Rainer har gjort mye rart i løpet av sin karriere. Han har tatt bilde av forskjellige type mennesker og tegnet over dem med fettstifter. Han har også malt med fingrene og malt over bilder han har fått i gave av andre, og deretter signert sitt eget navn på dem.

Frem til da var utstillingen en kjempeskuffelse. Men så -- fikk vi ta bilde av oss selv og forandre på bildene ved hjelp av fettstifter, akkurat slik Rainer har gjort. Det var mye lott og løye rundt bordet da folk øvde seg på hvilken grimase de ville ta bilde av, og da vi tegnet barter og unibrows over etterpå.

Her er mitt bilde:

1 kommentar:

  1. Heisann! Takk for hyggelig kommentar om lappeteppet på bloggen min :) Det stemmer at det er fastmasker som er rundt teppet. Først har jeg heklet to runder med fastmasker rundt hver rute og så to runder rundt hele teppet. Det hadde sikkert vært enda finere med en runde eller to til, men da var jeg så leeeei... Å sy sammen rutene til remser og så sy sammen remsene er også en tålmodighetstest, men det føles veldig godt når det er ferdig, så stå på!

    SvarSlett