13. januar 2011

Selvvalgt tema: Bildeserie, portrett

Den siste oppgaven i dette faget har vært å velge tema selv. Jeg ville ta bilder av mennesker, fordi dette er noe jeg ikke har gjort så mye, og jeg ville gjerne øve meg mer på nettopp dette. Jeg fikk med meg venninnen min Marie til denne oppgaven.

Jeg har også lenge hatt lyst til å lage en bildeserie. Jeg har lenge vært stor fan av Foto.no, hvor folk selv kan legge ut bilder. Det mange gjør her, er at de legger ut flere bilder i ett, slik at når du har trykket på et bilde du liker, kan du se flere versjoner av bildet, eller variasjoner av motiver. Hvis noen for eksempel har tatt bilde av en fugl som sitter på en stein, kan et bilde bli lagt ut 3-4 ganger med forskjellig redigering. Ofte er andre bilder av samme motiv også lagt ut. Disse bildeseriene er svært inspirerende, og kan også være lærerike dersom fotografen har skrevet faglige kommentarer om valgene han/hun har gjort i prosessen. Dette vil jeg prøve å gjenskape.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar