23. september 2010

Photoshop

Jeg elsker Photoshop! Jeg hater at jeg ikke kan det, men elsker hver minste lille ting jeg lærer. I dag har vi lært noe som er kjempekjekt å kunne bruke! Vi har lært å gjøre bilder om til svart-hvitt (noe jeg kunne fra før). Men det som jeg har erfart tidligere og som vi har lært å fikse på i dag, er å skape flotte kontraster i gråtonene i bildet, for jeg er vant til at bilder omgjort til svart-hvitt blir HELT GRÅ og dødskjedelige. Nå vet jeg hvordan man kan bruke Curves, som viser skalaen av gråtoner i bildet, og du kan selv stille om du vil ha de mørkere stedene mørkere, elle de lyse lysere.

Dessuten har vi lært å få deler av det svart-hvite bilder i farger. Jeg hadde bilder av en liten kattepus som ligger hjemme og sover while I am speaking, og hun hadde ikke så kraftig øyefarge som kattunge og bildet ble ikke så stilig. Derfor fant jeg en drøss av tutorials på YouTube og fikk redigert øynene hennes skikkelig grønne!



Sjekk!





Til neste gang! Radlest ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar